tiistai 16. kesäkuuta 2015

MINDFULNESS




ALMONDA BLOGISTA LAINATTU OHEINEN TEKSTI,  KANNATTAA TUTUSTUA

KOHTI TAVOITETTA
Jos tammikuusi alkaa tavoitteella, oli se sitten liikunnan aloittaminen, terveellisien elämäntapojen lisääminen, laihtuminen tai jokin muu tavoite, tässä muutama vinkki tueksi.
TEE HETI JOTAIN


Huolehdi, että oikeasti ryhdyt hommiin. Pelkästään tavoitteen pilkkominen pienempiin askeleisiin, ja toimintasuunnitelmien listaaminen ei riitä, pitää myös toimia. Päätä mihin toimenpiteeseen sitoudut ja tee se. Saat saman tien hyvää oloa aloittamisesta ja huomaat että asia on jo ihan konkreettisesti lähtenyt etenemään. 

HUOLEHDI PÄÄTÖKSEN MUISTAMISESTA


Jos tarvitset muistutuksen päätöksesi tueksi, laita juoksukengät näkyville tai muistutus 
kännykkään, tietokoneelle tai jääkaapin oveen, jos se sieltä näkyy paremmin. 

ALOITA IKÄVIMMÄSTÄ


Ihminen luontaisesti valitsee vähemmän ikävää tuottavat vaihtoehdot, joten saatat saada enemmän aikaiseksi tekemällä ensin ikävimmän tehtävän. Sen jälkeen on helpompaa siirtyä vähemmän ikävään hommaan. 

HUOLEHDI ENERGIASTA


Tutkimusten mukaan, jos olet esimerkiksi pitkän ja kuluttavan päivän töissä, on vaikeampi saada itsestä irti enempää. Pidä siis huolta siitä että et kuluta kaikkea energiaasi ennen kuin ehdit tavoitteen pariin. Välipalan syöminen ja nukkuminen ovat tärkeä osa prosessia. 

HARJOITA TAHDONVOIMAA


Tahdonvoima on kuin lihas, sen kestävyyttä voi treenata. Jos tavoitteena on liikkua enemmän, liiku vähän lisää joka päivä. Jos tavoite on syödä terveellisemmin, syö vaikka aluksi yksi ateria päivässä terveellisesti, ja anna itsellesi liikkumatilaa muiden aterioiden kohdalla.

MUISTA MYÖTÄTUNTO


Muista että elämään kuuluu ajoittainen sortuminen vanhoihin tapoihin. Kohtele itseäsi myötätuntoisesti ja jatka eteenpäin. Maailma ei kaadu pariin retkahdukseen. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti